onsdag 4 maj 2011

Long Time No Blogging! SharkDive!! Paradiset och alla saker som följer med det.. :-)

Okej!
Har inte bloggat på länge då jag inte har haft tillgång till internet. Och nu dör internet om... 7 min! Så kortfattat:

Vi hyrde ju en bil på fastlandet "Vitu Levu" som vi använde för att ta oss runt på ön. Näst sista dagen åkte vi ner till Pacific Harbour på "Coral coast" För att göra ett Shark Dive! Pappa fick ju öronproblem och ryggproblem, så det fick bli jag själv bara som dök. Det var HEEEEEELT Sick! :) Visar nån bild därifrån 30 meters. Såg mängder av Bullsharks. Och ett sort antal Reefsharks lite grundare.


Hur många hajar ser du? :P Sjukt! Ja vet!

Kände att det var dags att plocka ner en kokosnöt och äta/dricka på :)


Bullshark! ca 3 meter


Fijian Slipper! Mums
Sen måste jag berätta en sak. En utomordentligt seriös tvåmannaturnering i Schack har under tystnad fortgått under ett par veckors tid. Men det känns som att det börjar bli dags att avslöja detta. Ställningen är nämligen 7-0. Och gissa till vem? Jo.. Mig såklart :)

Vi hade 6 dagar ute på en ö som heter "Nacula", där vi bodde på "Blue Lagoon". Ett underbart resort, med helt fantastisk personal. Drack Cava och spelade ukulele långt in på kvällarna.. Lokalbefolkningen kom och dansade och sjöng för oss, "volleyboll classic shot", och massa sköna människor från alla världens hörn..

Vi gjorde även här ett sharkdive idag faktist :) Lägger ut bilder därifrån senare! Imogon bär det av mot Staterna och LA!!

Hoppas allt är bra där hemma! Kommer hem om knappt 2 veckor nu.. känns lite vemodigt, men skall också bli roligt! Har mycket som väntar där hemma :) En Underbar flickvän och en nyfödd systerdotter, för att bara nämna ett par :)

Här kommer en lite solnedgångshälsning från oss här på Fiji.. Bula!


1 kommentar:

  1. Hej min bästa!
    Usch med hajarna, skulle jag inte vilja göra. Otur med att din pappa fick rygg- och öronont...
    Brun och fin du är! saknar dig!
    Hoppas de sista veckorna i USA blir mins lika bra! Puss så ses vi ...snart!

    SvaraRadera