måndag 26 september 2011

Latmansbiff med Klyftpotatis!

Nu när lägenheten är färdigmålad och studentlivet har börjat o man börjar komma in i allt, tycker jag det passar bra att börja komma in i Matlagningen!

Har varit lite sådär med matlagningen. Har blivit mycket pasta o falukorv de första veckorna, så nu är det dags att ta tag i det och börja storhandla och laga lite godare och nyttigare mat!!

Så därför har jag tänkt att blogga om min mat så ofta det går, inte minst för att sätta lite press på mig själv.

Idag var jag iväg och storhandlade på Maxi! En lång lista som är tänkt ska räcka de två kommande veckorna!

Ikväll blev det en riktig husmanskost! "Latmansbiff med klyftpotatis!"

Receptet är från "Husmanskost" - Norstedts
Så här blev resultatet:




Det var mumsigt! Kunde kanske tagit bort biffen från plattan någon minut tidigare, annars blev det kanon! :-)

Dags å sova. Skola 08.00 imorn... Gnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar