måndag 17 oktober 2011

Bönsoppa med Kyckling & Ajvar

Hallå. Har varit dålig på uppdateringar senaste veckan.. men det har sin förklaring. Har ju tenta-p nu så blir inte så mycket rolig mat lagad. Men ikväll firade jag att första tentan är avklarad.

O det blev Bönsoppa med Kyckling & Ajvar!

Den innehöll också kycklingfond och skjälkselleri. Var riktigt smakrik och med lite styrka från ajvar´n. :-) Ett tips om man är känslig för stark mat är att använda sig av mild ajvar istället för stark som jag gjorde. Jag tyckte den var alldeles perfekt! :D

Nedan visas resultatet. Inte kungligt foto direkt.. :P


Snart dags att sova. Först blir dock att ta reda på matlådorna som blev. Sedan måste jag få min skönhetssömn så jag orkar plugga imorn inför nästa tenta som är på torsdag.. Eltekniska system!

Gonatt o sov gott!!

Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar