onsdag 26 oktober 2011

Dubbelinlägg! :D

I måndags blev det "Biffgryta med chili och mörk choklad med Ugnsstekt potatis och squash"

Jag använde Ryggbiff som jag (mot min vilja :P) skar i bitar som jag stekte en yta på innan jag la ner dom i grytan. Lök och vitlök frästes också, och sedan tillsattes kalvfond, soja och sambal oelek. Och till sist tillsatte jag 20 gram 70% choklad! :-) Hhmmm.. Tyvärr fanns inte så små chokladbitar att köpa i affären, så blev tvungen att köpa en 100 grammare.. och av nån konstig anledning finns inget kvar nu i alla fall.. :|

Till denna gryta ugnsstekte jag Asterix och (Obelix....) Squash! ;-)



Sen ikväll blev det "Heta Ostgratinerade Räkor"


Den var Väldig enkel att göra.!
Tomat och vitlök blandades med räkor och tacosås. Man skulle egentligen haft färsk mynta, men jag hade bara torkad på burk så det fick duga. :) Sedan kastade man in det i ugnen i 7-8 min på 250 grader.

Det var gott, men jag skulle nog sett att det var lite hetare, då det trots allt skulle vara "Heta ostgratinerade räkor". Körde ändå "Hot" tacosås. Får ha i lite Sambal i den också nästa gång :-D


Mer på schemat denna vecka står wallenbergare med potatismos :D Riktig husmanskost!

Har lagt upp min bil för försäljning på blocket nu också! Fiat brava, -95, linköping Östergötland. Kolla in vettja!

Dags för en löprunda såhär på kvällningen! (kanske..)

HADE!

1 kommentar:

  1. Lite dålig uppdatering Emil! För du har väl inte slutat äta? ;)

    SvaraRadera