söndag 30 januari 2011

Skön dag i soliga Oslo, Avslutas med 750 Kr i böter...

Idag fick jag en guidad tur av Johanna i Oslo. Va skönt och avslappnande.. Vi gick till Operan, Aker Brygge och Bygdöy. Sedan när vi skulle ta t-banan hemåt hade de kontroll på t-banan. Men för mig var det ju lugnt, jag har ju köpt ett månadskort för 570 Kr. Men när hon blippade mitt kort sade hon snällt: "Du har ikke nåen gyldig bilett, du må stige av tåge"... Va fan tänkte jag. Ja men då hade jag såklart glömt att aktivera kortet första gången jag åkte med det efter att ha fyllt på det den 12:e Jan... Så det var bara att betala 750 Kr då, eller typ 900 kr om jag ville betala senare. KUL!

Bygdöy

 Vi tog en fika också på Kaffebränneriet. Det var mumsigt. :)

Kaffe och tekaka på Kaffebränneriet på Aker Brygge
Imorgon är det dags att boka resan! :-) Tror att jag kommer ta 1 ½ månad i Asien, sen Fiji, sen Kalifornien :)

Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar