onsdag 2 februari 2011

Extra Jobbpass idag! Vaccination för pengarna! Kamera-val inför resan!??



...Sovmorgon till 09.00 idag. upp och tog det lugnt.. Åt en rejäl frukost :) Så skall det se ut varje dag hädan efter! Måste ju äta ordentligt nu när man börjat träna.. :P (andra dan på gymmet idag, woho!) Får se hur länge det håller innan jag blir sjuk eller skadar mig!

Två lite grövre mackor med smör, ost, kalkon & paprika. En tallrik  "fitness"-flingor och mjölk. Ett glas Apelsinjuice. Och ett ägg (ej i bild).
Blev lite träning idag igen som sagt, efter en något ovanlig middag...

hhmm... Pasta, kall rostbiff, creme fraiche, chilisås, o piffi-krydda... Man tager vad man haver! :)

Kom på att jag kommer behöva ta vaccin också när jag ska ut o resa. Behöver kompletera med Hepatit B, nån mer, kolera, malaria o nåt mer :P kolera är i dryckform, och malaria är i tablettform. Hepatit B och "no name" är i spruta. Hepatit-sprutan består av 3 doser... gött... Första NU (får ta i Norge), andra om en månad (Får bli precis innan jag åker i Sverige) och den tredje om ett halvår.


Bokade inte resan idag ändå.. Blev lite missförstånd med första flyget. Men imorgon stämmer det nog! :)
Jobb imorn 12-20..

Funderar riktigt seriöst på att köpa en ny kamera inför resan också. Har en Canon EOS 400D nu, och den tar ju väldigt bra bilder, men är så otymplig att bära runt på i backpacker-ryggan lixom.. plus att jag vill kunna fota när jag dyker, och ett UV-hus till systemen är ju bara att glömma...
    Men för att inte tappa kvalitet och prestanda allt för mycket funderar jag på en Canon Powershot G12. Och ett UV-hus till den då såklart :)

Någon som har erfarenhet från den eller tidigare modeller? eller liknande?

Dags att duscha o sova..

Motto:      "Hellre ha pengar.. än att inte ha"

Tänk på det!

Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar