torsdag 24 februari 2011

En Vecka Kvar Idag!!



Har varit dålig på uppdatering av Bloggen. Men har varit en del på sistone. Tänkte att jag gör en liten sammanfattning av senaste tiden:

Caroline har varit hos mig sen i fredags kväll :) Och hon åkte hem igår eftermiddag. Har varit väldigt mysigt och avkopplande. Trots att jag har jobbat mån, tis & ons så känns det som lite ledighet ändå när hon har varit här :)

I Lördags var vi ute och gick en tur runt Oslo, nästan exakt likadan som jag har skrivit om förut två eller tre gånger :P Först, Operan o sen Aker Brygge med lite shopping. Åt riktigt gott på Olivia gjorde vi också. Sen på kvällen innan vi skulle lägga oss fick Caroline någon sorts magsjuka och var uppe X antal gånger fram till 05.00 på morgonen. Så jag visste vad jag hade att vänta dagen därpå... MEN, av nån konstig anledning och mot all förmodan klarade jag mig utan magsjuka! :) Puhh...

På söndagen sen var ju Caroline alldeles utslagen så det fick bli en lugn dag. En kort promenad till Bunnpris för att handla lite mat, och sen film...

På måndagen körde jag 15.00-stängning, så vi tog en sovmorgon utan att ställa klockan.. Så skönt :) Sen åt vi en god frukost för att sedan bege oss ned mot byen. Vilket såklart resulterade i att jag handlade massa kläder på MQ, som vanligt... Men men, måste ju ha lite nytt o fräscht inför resan :) En skjorta, en t-shirt, & två linnen. Sen började jag som sagt jobba vid 15.00 och det blev en sjukt lång stängning.. Var inte hemma förens 00.00 då det går så förbaskat dåligt med t-banor ut till mig. En gång i halvtimmen så sent..

Då var det bara att lägga sig och försöka sova, för att sedan gå upp strax efter 04.00 tisdag för att gå upp och köra öppning.. Undrar om det är Ok i Norge. jaja, morgonpassen går fort i alla fall. Sen kom Caroline ner vid 14.00 och vi tog en sväng till på stan, för hon hade hittat en vårjacka hon ville köpa. Och så blev det. Sen bestämde vi oss för att gå på kino. Såg Gullivers resor i 3D. Den var väl okej, men skulle rekommendera att inte lägga pengar på att se den på bio. o Absolut inte 3D, inga speciella 3D-effekter alls. Men Jack Black är ju rätt så rolig i sig så, han gjorde filmen..

På Onsdag sen körde jag stängning igen, började alltså 15.00. Caroline åkte hem strax efter det, 15.49... :/ Men vi gav oss upp vid 10-tiden och käkade en rejäl frukost för att sedan ge oss ut på en liten tur upp till Frognerseteren. Tog T-banan upp och åkte tefat ner i korketrekkeren :) Var riktigt skoj :) Ser lite flackt ut på bilderna, men den har sina branter där det går ganska så fort :)




Jobbet denna dag var väldigt bra fram till 6-tiden. När jag av en slump får reda på att min Chef tror att jag ska jobba mars ut.. :S Schema och allt är lagt, och jag får reda på att uppsägningslappen som jag själv skrivit säger att min sista arbetsdag är 25:e mars... med min underskrift på.. ÅNGEST! Hon sa att hon skall se på det imorn ( Tors ). Så hela kvällen hade jag rå-ångest.. Såg bara alla pengar som jag köpt biljetter runt jorden, och pappas, och Patrics, o kärran som pappa bokat för att hämta mig, och vaccinationstider, och klippning, och packning och... allt! :| Lätt att sova sen när jag kom hem efter en helvetes-stängning till! Och såklart skulle jag upp klockan 05.00 i morse..

Och sen i morse kom chefen till jobbet igen. Efter några timmar frågade hon om jag tänkt nånting på nästa månad...? och jag bara..: Ehmm.. OM jag har!.. Och efter att ha förklarat mina tankar och min ångest, sade hon att hon skulle prata med högste chefen och sen höra av sig... Sagt o Gjort, ringde hon efter ett par timmar och förklarade att det får lösa sig för dom på något sätt, och att jag får göra min sista dag imorgon ändå.

TACK SÅ HEMSKT MYCKET Regina, Ottar o Jonas!!

Nu måste jag tvätta mina BIT-kläder för sista gången, sen göra någon mat och kolla lite inrikesflyg, o kanske bestämma om jag o farsan skall åka till Filippinerna eller Borneo. Har nämligen funderat på att ta Borneo istället. Finns så förbaskat mycket varierat att göra där. Samtidigt som Filippinerna säkert är väääldigt fint, men UD säger att det är oroligt i vissa delar av Filippinerna nu, men det går ju såklart att hålla sig borta från de ställena om man vill.

Jaja,, världens längsta blogginlägg! :D Får vara bättre på att uppdatera, så de blir lite kortare hädanefter.

Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar