torsdag 10 februari 2011

2 v. kvar på jobb. Sen Resa! :) Skall jag investera i en Canon PS G12? HJÄLP!

Då var man hemma efter en lång stängning... Men samtidigt skönt att ha sovmorgon och bara ta det lugnt, gå lite på stan, testa G12:an :) Den är ju riktigt skön alltså, och tar bra bilder, och finns alla möjliga inställningar och modes man kan tänkas behöva. Frågan är bara om den är lite för stor och otymplig.. Med ett undervattenshus på så blir den ju definitivt mer otymplig än typ en Panasonic DMC-FT2, som man dessutom slipper använda vattenhus till.. (Dock fungerar den bara till 10 m utan UV-hus). Frågan där är ju; Hur bra bildkvalitet får man i jämförelse med G12:an...? Samtidigt är det ju skönt att inte behöva tänka när man ligger på stranden eller i båten till sommar, utan bara kunna hoppa i med kameran och fota. Däremot är ju bildkvaliteten inte så långt ifrån EOS:en jag har nu, på G12:an.. Det är fan inte lätt det här..


...Tja.. Kanske får bli G12 ändå. Man är ju trots allt rätt så mycket över vattnet också och fotar... och där vill man ju verkligen ha bildkvalitet.
Canon PowerShot G12

Idag blev det rester från igårkväll till lunch. "Pannekakor med jordbaersyltetöy o Krem" :D eller..?


Sen fyller ju min Älskade Caroline år den 16:e Mars, då jag är i Thailand.. :/ (Förlåt.. ) Men vad skall man köpa för present till henne då :) Är inte lätt att hitta på nåt nytt varje år, börjar bli några nu ;) Skall nog lösa sig på vägen :)

Funderar på att ta en sväng ner till Tioman Island på Malaysia, eller Perhentian, också Malaysia, innan jag flyger till Manila på Filippinerna och möter upp farsgubben. :) Någon som har experience från någon av öarna?

Dags å sova nu så man orkar upp och tvätta arbetskläderna imorgon.. Godnatt!

Hade!

1 kommentar:

  1. Nu har jag läst ikapp på din blogg :D
    Jag kan ju erkänna att ett par månader i diverse paradis gör mig rätt avundsjuk! Hade varit jävligt häftigt att få ut och resa lite! Tror du gör rätt i att besöka lite öar och grejer i asien, det är ju otroligt vackert där! Take Care

    SvaraRadera