söndag 13 februari 2011

Runt-Tur i Oslo med Jonas!

Idag var det min tur att visa Jonas en annan del av Oslo :)

Med strålande solsken och -17 grader, gick vi till Operahuset och kollade på den fantastiska utsikten. Handlade lite mat på Bunnpris, vilket är den enda affären i hela Oslo som är öppen på söndagar, för att sedan fortsätta vår dags-Tur mot Holmenkollen o Frognerseteren. När vi tillslut nådde toppen med t-banan gick vi nedför backen och blev omkörda av alla som hyrt släde och bob. Efter ett tag hittade vi varsin övergiven skjärtlapp, vilka fick bli våra färdmedel ned mot t-banan igen. Man tar i regel t-banan upp till toppen, för att sedan åka i backen ner ca 5 hållplatser och sedan åka upp igen osv.. Var riktigt kul!

Jonas på Operahuset med en BIT-kaffe i handen :)
Igår gjorde jag en favorit i repris och drog ner till Aker Brygge och satte mig på Waynes Coffee :) Avnjöt först en kaffe och daimtårta. Sen när jag suttit ett tag med datorn blev jag hungrig och köpte en bagel med tonfiskröra :)


Imorgon kör jag ett 12-20 pass.. Skönt med sovmorgon, men sen är dagen borta. jäjä. bara å köra på!

Gonatt! Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar