torsdag 24 mars 2011

Antligen en solig dag pa Koh Lipe :)

I fyra dagar har jag gatt a vantat pa en regnfri dag pa denna sa gott omtalade o.. och Antligen! Var underbart vader idag :) Sol hela tiden, sa fick bli en dag pa stranden med snorkling o bad i det 30-gradiga vattnet.. :)

I tisdags nar jag satt pa min lilla altan till bungalown och knaprade pa ett paket Oreo, ser jag tva av mina kompisar fran dykgruppen pa Koh Tao vandra forbi. De hade pratat om att aka til Koh lipe ocksa, ocksa hamnade de pa samma resort som jag :) Thailand ar allt bra litet :P Men trevligt. Har umgatts en del de tva dagarna som passerat. Imorgon blir det Langkawi, Malaysia! Det skall tydligen vara jattefint ocksa, och sen finns det tydligen en hel del att gora dar. Jag kommer nog att bli dar till 29:e, for att sedan gora Kuala Lumpur tva dagar innan mitt flyg till Filippinerna avgar!

De senaste tre kvallarna har vi tillbringat pa en restaurang, med sadana typiskt thailandska "liggkuddar", da de visar skitbra filmer pa storbildsskarm :) Hangover, Avatar och Town har vi avverkat!

Jag har ocksa hittat en restaurang som jag tycker ar riktigt bra. De som jobbar dar ar skona, maten ar UNDERBAR, och de har det rent o snyggt, tom den del av koket man ser ar frasht (jmf resten av thailand), och bast av allt! ; De har ett bageri ocksa som brodet kommer ifran. Frukostbrodet! mums...

Stallet heter: "Pee Pee Bakery"



Har ar ett litet mysigt stalle jag har atit middag nan kvall har pa Koh Lipe. Jag har inte tagit kortet, google :P

Dags att prata med Caroline pa skype och sen kopa en vatten. Och antagligen ga till rummet o sova..

Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar