söndag 27 mars 2011

Langkawi! :) Nu syns bilderna ! :D

((Bloggen buggar lite idag med bilderna, men det gar att se bilderna om ni klickar pa den lilla pricken som skall forestalla en bild dar n misstanker att en bild vore pa sin plats))

Nu ar jag pa Langkawi i Malaysia. En o 1,5 tim med "farja" fran Koh Lipe.

Har varit har sen i Fredags och idag var det UNDERBART vader, Antligen!

Isabella o Sanna ar ocksa har. De bor for samma pris per person som jag, men har liiiite battre standard :P Ar san fordel att vara 2 nar det handlar om boende. Jag bor i alla fall pa Shirin's Guest House. Hon som ager det ar jatterolig och jattetrevlig :D Hjalpsam ar hon ocksa.. Det ar det som gor det okej att bo dar :) Igar regnade det, da satte hon ett paraply i naven pa mig :) Inatt hade jag nan sorts magsjuka/matforgiftning sa jag var vaken hela natten och.. ja, ni forstar resten. Och da erbjod hon sig sin medecin mot diarre. (Som jag iofs tackade nej till) Men bara grejen var fin :)

Igar hade jag tankt hyra en moppe och utforska on. Sanna och Bella blev sugna dom med, sa det slutade med att vi tillsammans hyrde en bil :P Det gick bra, trot eller ej. Vanstertrafik, hogerstyrd bil, krokiga vagar och kossor som gar losa :D Vi besokte en hamn med manga fina segelbatar och en stor yacht. Vi besokte "Eagle square" som ar en pir med en jattestor orn-staty pa. (Den symboliserar nog att det finns mycket ornar pa Langkawi) Vi besokte ocksa ett vattenfall mitt i regnskogen, vi kollade in den beromda Cablecar:en (akte dit och upp i den idag :) ) och avslutade dagen med nan timme pa tva taxfree-shoppingcenter som finns har pa on. Hittade inget :P


Var Bil, Liten och palitlig!
 

Chaufforen
 
Och idag har det som sagt varit Underbart vader.. Har stekt i solen fran morgonen till typ 16-tiden, da vi bestammde oss for att aka upp i Cablecar:en och glo pa utsikten. var faktist riktigt fint :)



Ca 700 moh.  Skulle tydligen vara en av de brantaste cablecar:en i... varlden?
 





Pentai Cenang Beach idag :)
  Jag gjorde ocksa nagot idag som jag dromt om lange :) Akte Parasailing! :) kostade lixom 100 SEK sa var bara att kora pa. :) kolla in filmen nedan :)




Imorgon ar sista heldagen for mig har pa Langkawi, sedan aker jag till Kuala Lumpur pa tisdag. Aterkommer! :)

Hade sa gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar