tisdag 29 mars 2011

Hej da Langkawi - Hello Kuala Lumpur!!

Idag tog jag mitt pick o pack och drog fran regnet pa Langkawi och landade efter en timmas flygresa i Kuala Lumpur :) Pa flygplanet traffade jag en kille fran Melbourne som var ute och chillade i 3 veckor pa Langkawi. Han hade 3 natter har i Kuala ocksa. Jag hade fatt tips fran guesthous-agarna att jag skulle ta bussen nar jag kom till flygplatsen, vilket jag ocksa hade tankt att gora. Men Australiensarn ville bjuda mig pa taxi :) Han sa att jag lika garna kunde aka med i hans taxi, sa kunde jag ta fran hans hotel sen for att hitta ett billigare :p Han hade uppenbarligen lite hogre budget, visade det sig :P Nar vi kom fram till hans hotel med taxin, undrade han vart hans Bellboy var? :P vi blev tvungna att GA 30 meter.. MED vaskorna?? :P Men men, till slut kunde han checka in och han insisterade pa att bjuda mig pa en ol i baren pa hotellet. Och inte fasen kunde jag tacka nej till det, han var jattetrevlig! Det visade sig att han hade lyckats med aktierna nu under den oroliga perioden med Kadaffi och sa, sa han tog en liten semester for vinsten :P haha...

Jag foljde med upp for att kolla pa hans rum innan jag gick ivag for att leta sjalv. Herregud... :P Vilken javla suite :D 40 kvm, FET Kingsize-bed, FET plattskarms-TV, FET Hemmabioanlaggning, ANNU FETARE Utsikt over Petronas tower och allt annat :P Herregud :P Men men :) Ska det va, sa ska det va :)\

Imorgon blir det att ga upp Tidigt och aka till Petronas Tower. Man maste tydligen vara dar vid typ 07.00 for att skriva upp sig for att fa aka upp senare pa dagen. Men det skall tydligen vara vart det, vi far val se :)

Sen behover jag lite tips for resten av dagen! Vad skall jag gora? Ar det nanting jag MASTE se i KL?

Kommer med lite bilder om nan dag :)

Pa torsdag skall jag mota upp pappa i Manila :) En natt dar, sen soder ut till Cebu och Malapascua...... googla ;)

Hade sa gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar