lördag 5 mars 2011

Lang flygresa, Jetlag i Bangkok, vilse i Chiang Mai! :D

Hej!

Igar anlande vi till Bangkok, efter en mellanlandning i Doha, Qatar. Pa flygplatsen stod en underbar bil...


Sedan fortsatte resan mot Bangkok och vi anlande i ratt tid. Val pa Suvarnabhumi Airport tog vi en buss for 30 kr in till stan dar vart hotell lag. New World City Hotel. trotta som f*n drog vi ner, efter en powernap, och skulle gora Khaosan Road. Men vi kom bara halvvagst tills det kom en skraddare och ville fixa kostymer at oss. Med Special Price of course ;-) Och jag hade tankt tanken lite att kanske sy upp en skjorta eller tva i alla fall, sa vi gav honom en chans. Efter 3 timmar dar slutade det med att bade jag och Patric gick darifran och hade bestallt en varsin Armani-kostym i Engelskt kashmir-ull.. ;P Bild kommer senare :) Slipsar k;pte vi nagra stycken till ocksa, som han sedan glomde att ta betalt for :D Men vi var ju saklart oroliga for hur han skulle hinna sy upp tva skraddarsydda kostymer nar klockan var 21.00 och vi skulle aka nasta morgon klockan 07.30... Han sa: "Come back at midnight, and it will be ready!" Sa vi betalade en lite deposition och holl tummarna. Och som han sa var vi dar klockan 00.00 och tro fan att den nastan var klar :D Sa dubbellkollade vi matten och fick finjustera ett matt pa min, och ett mat pa Patrics, och det tog en timme till, sen var det klart ;)

Idag satte vi oss pa AirAsia-flyget till Chiang Mai klockan 10.30. Riktigt fint faktist trots att det skall vara ett budgetflyg.

Efter att ha checkat in pa hotellet tog vi ett dopp i poolen pa hotellet. Det var riktigt skont, for poolen ligger helt vindstilla och solen sken Rakt uppifran. Oliiiiidligt varmt :P Sen tog vi en svang till "stan" for att kaka mat pa nan vanlig restaurang tankte vi.. Efter 3 tim hade vi inte hittat EN ENDASTE restaurang... Sen, tillslut sag vi en pa andra sidan alven och vi tog den pa en gang! Var god mat, men riktigt stark. Och saklart sa klumpig som jag ar skulle jag ta en sked av min kyckling o chilisoppa, och narmar mig skalen med huvudet, nar jag plotsligt tappar en del av kycklingen i soppan igen och det skvatter chilisoppa I mitt oga... H*lvete va ont det gjorde :P Bild kommer senare ocksa! (Om jag kommer iha.. paminn mig!)

Nu ska vi ga ner igen och ga pa nattmarknaden har i Chiang Mai som skall vara valdigt bra. Vi far val se om vi hittar :P Tar nog en Tuk Tuk for att vara pa den sara sidan! :) lagger upp lite random-bilder fran resan hittlis.

Poolen till Hotel Royal Peninsula i Chiang Mai.


Kycklingsoppa med currypasta o chili.


Hittade en haftig installning pa  kameran: "Miniatyreffekt". Bilden forestalller egentligen en stig med en bank pa och ett stort askfat.

AisAsia



Hoppas ni hr det super hemma i kylan o blasket! ;)

Hade bra! :) Kram!

2 kommentarer:

  1. Söt minibild!

    SvaraRadera
  2. Åhh va härligt de ser ut! ser fram emot fler uppdateringar :)

    SvaraRadera