lördag 2 april 2011

Första dagen på Malapascua :)

Malapascua har så här långt visat sig vara en oexplaoterad ö både turistmässigt och på andra vis. Våran trädgårdsmästare klipper gräset med sax, och de små barnen springer runt och säger "Hello" så fort de ser någon vit person.

Vi tog oss en titt efter någon bra och seriös dykfirma, och lyckades hitta en som vi tror på :) Det ser ut som att jag kommer ta Advanced Open Water tillslut i alla fall :) var relativt billigt, och sannolikheten att träffa på TresherShark är tydligen ganska stor :) Får hålla tummarna där hemma! Det finns även Manta Ray här i krokarna, men att se den är nog lite mindre sannolikt tyvärr. ((För er som inte vet vad det är, GOOGLA!! ;) ))

Vi hade en lugn dag på stranden när vi väl kom ifrån rummet. Jag satt hela förmiddagen och försökte komma fram till en formel som beskrev avståndet till horisonten, beroende på hur högt upp man befann sig från jordytan... Jag gav mig fan på det, och tillslut så :) Tog egentligen inte så lång tid, men jag blev ännumer taggad och ville räkna ut fler saker, så jag fastna :D Tur att jag har semester ;P

När vi gick ut i vattnet för att bada, kryllade det om sjöstjärnor, flera 20-tal :) Så tog ett par bilder.




Nu är det dags att gå och få i oss lite käk.

Hadeeeeeeee!

1 kommentar:

  1. Hoppas du får se både hajar och manta ray, fast dom verkar stora och farliga...
    Usch hur vågade du hålla i sjöstjärnan, var det inte läskig? Snygga badbyxor, har inte sett dom förut.
    Hoppas ni får fint väder i morgon också!
    Pussar och saknar dig! Älska!

    SvaraRadera