lördag 9 april 2011

Superdyk på "nunez Shoal" :-)

Idag körde jag två FunDives på dykplatsen Nunez Shoal. första dyket omkring 30 - 25 meter, o de andra 20 - 12 meter. Sikten var sååå bra, jämfört med de andra dyken jag gjort. var lätt 25 meters sikt.
Största delen av dyket var vid en brant, som gick ner till 800 meter om jag inte minns fel. Mycket fiskar och koraller. Nedan är några av de kort jag tog. Lär mig mer för varje dyk, så fotona kommer bli bättre med tiden :P

Lionfish

Muray

Scorpion fish

ehhmm.. ja..

Sen har jag fått stränga order,,- ovanifrån om att lägga ut andra bilder än på fiskar............ så här kommer några :P Kommer fler Emma ;-)


Vi hyrde moppe en dag för att utforska Malapascua. Vägen på bilden är den största på ön :)

Huvudstranden vid ebb :-)

Privatstranden på första resortet :P


Nu sksa farsan ut på sitt 3:e OpenWater dyk, o jag funderar på om jag ska göra nåt dyk idag också. börjar dock bli dyrt det här.... :|

Hade gott!

2 kommentarer:

  1. Hej Britt och jag hälsar jättemycket till er båda, ser verkligen härligt ut. Blir faktiskt lite sugen på att ta ett dykcertifikat i sådant härligt vatten. (absolut inte i vänern) Ha det bra därnere i värmen, här är det faktiskt snöfritt, sol och 16 grader varmt. /Britt & Stefan

    SvaraRadera
  2. just have to say WOOOW! fantastiska bilder juh!! Får också lust o lära mig dyka :) ha de gott i regnskogen nu!

    SvaraRadera